ציוד הגברה – לא שומעיייים!

אם אנו חושבים לעיתים על ציוד הגברה, מיד אנו מתחילים להתבלבל. לעיתים כשאנו מדברים עם בעלי מקצוע, אשר עוסקים בתחום של ציוד הגברה, אנחנו מיד מתחילים להתחבא בין הכלים וקצת להתבייש בעצמנו – משום שמדובר בעולם שלם של ציוד הגברה, אשר מלא במושגים טכניים שנראים לנו מסובכים מאד. לפתע עשרות מילים לועזיות נזרקות לחלל האוויר, ואנו חשים מעט אבודים.

ציוד הגברה לאירועים, למעשה, איננו תחום עד כדי כך מסובך, והוא יכול להיות גם מובן לאדם הפשוט. ברור כי ישנם בעלי מקצוע אשר מומחים בתחום, אולם אין סיבה כי גם אתם לא תכירו כמה מושגי יסוד בתחום של ציוד הגברה.

רמקולים? וואטים?

התחום המרכזי בתוך ציוד הגברה הוא דווקא לא המגבר, אלא הרמקול. ישנו מגוון רחב של רמקולים אשר הינם ייעודיים אל ציוד הגברה. הסיבה לכך היא, כי בשנים האחרונות פותח ציוד הגברה ייחודי של רמקולים עם מגברים פנימיים. הדבר חוסך לנו את הצורך ברמקולים ובמגברים. מדובר בציוד הגברה שהינו משוכלל מאד, בעל איכות סאונד מאד גבוהה, אשר נותן איכות שמע גבוהה מאד.

השאלה היא, איזה ציוד הגברה בדיוק אנו צריכים לאירוע שלנו? איזה רמקולים נדע להזמין? ובכן, ציוד הגברה צריך להתאים את עצמו לסוג האירוע שלנו. בחברת הגברה מקצועית תדע אם מדובר באירוע קטן יחסית, אשר כולל מספר משתתפים של פחות מ200 איש, לא צריך ציוד הגברה של רמקולים, אשר הינם יותר מ500 וואט. הכל בהתאמה לכמות האנשים.

ואם זה אירוע גדול?

אם מדובר באירוע גדול יותר, אשר כולל בתוכו כבר כמות של כמה מאות אנשים, יש צורך להזמין ציוד הגברה להופעות בעל עוצמה חזקה יותר. ציוד הגברה זה יכלול בתוכו רמקולים עם עוצמה של יותר מ500 וואט, ולמעשה יכלול בתוכו גם יותר רמקולים, אשר ישדרו צליל בתדרים שונים.

ציוד הגברה כזה כולל בתוכו, למעשה, רמקולים לתדרים הנמוכים, ועוד שני רמקולים מינימום, אשר ישמיעו את התדרים הבינוניים והגבוהים. הסיבה לכך היא שבאירועים גדולים ומרובי משתתפים, יש צורך בסוג ציוד הגברה ייחודי, אשר ישמיע את ה"באסים" – וייתן ממש אווירה כאילו המוזיקה שמתנגנת, בין אם מדובר בהופעה חיה ובין אם במוסיקה מוקלטת – מנוגנת ממש קרוב אלינו.