רב מוהל
קרדיט https://hamohel.org.il/

תקופת ההיריון היא תקופה בה אנו כהורים מיועדים מפתחים ציפיות רבות על הדרך בה נחייה כמשפחה, כיצד נגדל את ילדינו ואילו הרפתקאות מרגשות נוספות החיים כמשפחה יזמנו לנו. אז רגע אחד לפני שנפנה לחיים החדשים שלנו, הרב בן ציון נגר מספר לנו על הטקס הראשון והחשוב בחיי בננו שזה עתה נולד – ברית המילה. האם ניתן להתכונן לברית? כיצד נוכל להיות בטוחים כי בחרנו במוהל הנכון ואיך נדע שהטקס אכן מתנהל על פי ההלכה? על כל אלה ועוד במאמר זה.

היכן נמצא את המוהל המתאים ביותר לניהול הטקס שלנו?

הדרך הטובה ביותר להתחיל ולחפש את המוהל המתאים היא חיפוש לפי אזור המגורים שלנו. לדוגמא, אם אנו גרים באזור ירושלים ויהודה מומלץ לחפש מוהל בירושלים לניהול הטקס. כך נוכל לפגוש אותו במידת הצורך, נדע כי הוא זמין לנו לכל שאלה טרם הטקס, במהלכו ואף לאחר שהסתיים. ליווי לאחר הטקס הוא רכיב חשוב ביותר בתהליך בחירת המוהל. כדי לדעת בביטחון שיהיה מי להתייעץ איתו ובמידת הצורך לפגוש אותו – נדע כי הוא קרוב אלינו ויגיע בהקדם.

האם ניתן לשריין מראש מוהל?

צעד ראשון בהחלט שמומלץ לעשות על מנת שנוכל להבטיח כי בננו ייכנס בברית עם ישראל כהלכה הוא לחפש מוהל מומלץ בסביבתנו. בין אם אנו יודעים מראש כי מדובר בבן או העדפנו להיות מופתעים – אנו לא יכולים להתחייב לתאריך ולשעה בה ייוולד בננו. לכן, שריון מראש הוא לרוב חסר טעם. מדובר בטקס וחגיגה במועד מאוד מדויק המחושב מרגע הלידה ובהתאם לשקיעת החמה. על כן, מומלץ לבחון מבעוד מועד מי הם המוהלים המומלצים בסביבה, אך ניתן לשריין מרגע הלידה והלאה.

מיהו מוהל מומלץ וכיצד נדע כי בחרנו נכון?

כדי להגיע לטקס הברית בראש שקטף מומלץ לבחור במוהל מוסמך, זאת מכיוון שהוא מוהל רפואי. ההסמכה היחידה למוהלים היא מטעם המדינה, אך היא איננה חובה. לכן, מומלץ לבחור במוהל שהשקיע בלימודי התחום – הן בהיבט ההלכתי מטעם הרבנות הראשית והן בהיבט הרפואי מטעם משרד הבריאות. מוהל בעל ידע שכזה ידע לנהל את הטקס המורכב והייחודי הזה על הצד הבטוח ביותר תוך שימוש בציוד ראוי, שמירה על סטריליזציה ובבקיאות הלכתית ראויה.

הרב בן ציון נגר, מוהל מוסמך מטעם המדינה ובעל ניסיון של יותר מעשר שנים במקצוע על כל היבטיו. ניתן ליצור עמו קשר עבור כל שאלה ולהתחיל לתכנן את האירוע החשוב הזה. לפרטים נוספים ניתן להתקשר למספר 058-7645608.