צילום: נילי ממן

תיאטרון קליפה גאה להציג בבכורה החל מה-30 באפריל את יצירתו של נועם בן ישראל, כִּפּוּף יצירת סולו המורכבת מברזל, תנועה וסאונד.

מפגש בין מוט ברזל בעובי 14 מ"מ לגוף החי. יצירה על מאמץ פיזי ועל התמורה שהוא יכול או לא יכול לחולל. כִּפּוּף היא היצירה הראשונה שתעלה במסגרת אנחנו לא לבד- פרויקט חדש של התיאטרון המורכב מ7- יצירות סולו ובליווי אמנותי של עידית הרמן.

החיים מכופפים את כולנו.
ואני מכופף את הברזל, כל עוד יש כוח.
כיפוף קדחתני ובלתי נגמר
מאבק שלרגעים נהפך לריקוד או שיר.

נועם בן ישראל (25) גדל בחווה בהר הגלבוע כאיש של עבודות כפיים (למד לעבוד בברזל ולרתך בגיל 12). נע בחוץ בשדה וביער. עובד כרקדן עצמאי עם יוצרים רבים ביניהם להקת ורטיגו, להקתה של יסמין גודר ושרון פרידמן, יוצר שותף ביצירה log out מאת דרור ליברמן וקזויi שיונורי.
כיוצר מתעסק בעיקר בחיבור בין חומר לגוף, בניסיון לחבר בין הדרך והמקום בו גדל, לבין העיר ועולם האומנות.

אנחנו לא לבד הפרויקט החדש של תיאטרון קליפה מורכב מ-7 קטעי סולו בהם מתנהל דיאלוג בין המופיע למלאכת כפיים. מתוך העיסוק במלאכות שונות, נחקרת איכות פרפורמטיבית אחרת, שונה מזו הנהוגה במופע או הצגה ומונחית על ידי פעולה יצרנית של המופיע. משינוע חפצים אקראיים ובניית אתר טיקסי, דרך כיפוף ויישור לום ברזל, אל קדרות ועבודה על אבן ריחיים, ועד לקיפול בגדים -כל מה שעוזר להתמודד עם העצמי, עם הלבד ועם עידן המייתר כמעט לגמרי את עבודות הייצור ועבודת הגוף. מקבץ יצירות זה ממשיך ומעמיק את מחקרה רב השנים של הקבוצה בתיאטרון פיזי ובשלל גווניה של אומנות ההופעה מול קהל ויחסי מופיע-צופה.
מאת: נועם בן ישראל, ליווי אמנותי: עידית הרמן,
יעוץ מוסיקלי: גיא שרף
ניהול חזרות: גיל צירלין

כיפוף
30 באפריל 2023 בשעה: 20:30
4 במאי 2023 בשעה: 20:30
11 במאי 2023 בשעה: 20:30
מחיר כרטיס: 70 ₪
מרכז סמטת שלוש 19, סמטת שלוש 19, תל אביב